Premeniť cestnú bicykel na elektrickú

ebikechoices podporuje jeho publikum. Keď nakupujete prostredníctvom odkazov na našej stránke, môžeme získať províziu. Ukáž viac

Keďže väčšina slušných elektrických cestných bicyklov začína na takmer 2000 XNUMX £, možno sa pýtate, či je možné premeniť váš existujúci cestný bicykel na elektrický a ušetriť pri tom balík? V tomto článku sa pozriem na najlepšie elektrické konverzné súpravy pre cestné bicykle a upozorním na potenciálne problémy s kompatibilitou.

Dobrou správou je, že väčšinu cestných bicyklov je možné pomerne ľahko prestavať. Existuje niekoľko výnimiek, ktoré vysvetlím nižšie, ale väčšina lacnejších by mala byť pri prevode na elektrickú energiu pomerne jednoduchá. Tento článok platí aj pre štrkové bicykle - ak si chcete postaviť lacný elektrický štrkový bicykel, čítajte ďalej!

wiler jena hybridný elektrický štrk bicykel pripravený na turné

Všetky nižšie uvedené súpravy na konverziu ebikov boli preskúmané na iných miestach tohto webu, ale cieľom tohto článku je poskytnúť odporúčania založené na kontexte cestných a štrkových bicyklov.

Výhody premeny cestného bicykla na elektrickú pomoc

Hlavnou výhodou výberu prevodnej súpravy pred nákupom nového cestného bicykla sú náklady. Aj keď existujú lacné elektrické cestné bicykle dostupné ako Carrera Crossroad, väčšina nových elektrických cestných bicyklov sa začína približne od 2000 XNUMX GBP a za túto cenu zvyčajne dostávate skupinu vstupov ako Shimano Claris.

Ak už máte niečo čiastočne slušné, je pravdepodobné, že sa dá ľahko previesť pomocou malého motora zadného náboja alebo systému pohonu v strede.

špecializovaný cestný bicykel premenený na elektrický asistenčný systém

Elektrická asistencia na cestnom bicykli môže byť prospešná z niekoľkých dôvodov: Môžete sa zotavovať z choroby alebo zranenia, alebo môžete priberať na váhe a budete sa chcieť po dlhšom období bez cvičenia uvoľniť na bicykli.

Ďalším faktorom je miesto, kde žijete. Niektorí z nás majú to šťastie, že žijú v oblasti, ktorá je rovnako plochá ako bowlingová zelená a vďaka ktorej je jazda na bicykli pomerne ľahká. Ale ak žijete v oblasti, kde je kopec za kopcom, môže byť ťažké motivovať vás, aby ste sa jazdili na bicykli na veľkú vzdialenosť.

Náklady na premenu cestného bicykla vs nákup výrobného e-cestného bicykla

Ako bolo uvedené vyššie, hlavnou výhodou pri prestavbe cestného bicykla, ktorý už vlastníte, na elektrický asistent, sú náklady. Aj keď ste sa rozhodli kúpiť nový cestný bicykel základnej triedy, úspory môžu byť značné. Nasleduje príklad stavby vlastného elektrického cestného bicykla pre domácich majstrov (v čase písania článku):

cestný bicykel

Celková hmotnosť vyššie uvedenej zostavy by bola 16.72 kg - 10.12 kg (bicykel), 3.6 kg (motorová súprava), 3 kg batérie. A za túto cenu by ste mali úplne nový elektrický cestný bicykel so stredným pohonom, ktorý sníma krútiaci moment a má slušný dosah batérií 50 až 60 míľ.

Ak ste sa rozhodli pre motorová súprava náboja kompatibilná so zadným kolesom a kazetou celkové náklady by predstavovali iba 1124.99 libry (1695 dolárov).

Keď to porovnáte s niečím, ako je vstupná úroveň Orbea Gain D50 ktorý stojí 2359 libier (3250 dolárov), to všetko začína dávať zmysel.

Pozrite sa na 10 z najlepších elektrických cestných bicyklov v rokoch 2021/2022

Ako zistím, či je môj cestný bicykel vhodný na elektrickú premenu?

Existuje niekoľko faktorov, ktoré určia, či je váš bicykel vhodný alebo nie. Zameriavajú sa hlavne na typ spodnej konzoly, ktorú má váš bicykel, materiál rámu a výpady kolies.

Kompatibilita so spodným držiakom

Typ spodnej konzoly, ktorú má váš bicykel, je dôležitým faktorom, najmä ak montujete stredný pohon. Väčšina súprav motorov náboja je dodávaná s pedálovým snímačom, ktorý je navrhnutý tak, aby bol namontovaný na stranu pohonu bežného spodného držiaka kazety so štvorcovým zúžením.

Veľa cestných bicyklov bude mať buď Octalink / ISIS alebo vonkajšie pohárikové ložiská ako Shimano Hollowtech II (alebo FSA Mega Exo / SRAM GPX). Ak montujete motor náboja, budete potrebovať špecifický pedálový senzor.

asistent pedálu namontovaný na konverziu elektrického cestného bicykla

Ak chcete namontovať stredný pohon, potom, pokiaľ má váš bicykel štandardný závitový plášť BB, ktorý je široký 68 mm až 73 mm s vnútorným priemerom 33.5 mm, budete v poriadku. Ak však má váš bicykel spodnú konzolu s výtlačkom, pravdepodobne je lepšie zabudnúť na stredný pohon a držať sa s nábojovým motorom.

moderný karbónový cestný bicykel

Zadné výpadky

Väčšina starších cestných bicyklov má štandardné brzdy, ktoré akceptujú bežný motor zadného náboja, ale stále viac a viac moderných cestných bicyklov má priečne nápravy - to by znemožnilo namontovanie nábojového motora.

cez nápravu na obrovskom vzdornom pokročilom 2 cestnom bicykli

Materiál rámu

Pri premene cestného bicykla na elektrickú asistenciu je dôležitý materiál rámu. Jednoducho preto, že tieto rámy neboli nevyhnutne navrhnuté tak, aby zvládli zvýšenú hmotnosť spojenú s konverznou súpravou.

Oceľové rámy

Jasnou voľbou pre elektrickú premenu by bolo cestovanie na bicykli s oceľovým rámom. Turistické bicykle sú navrhnuté tak, aby uniesli väčšiu váhu a oceľ je (podľa môjho názoru) jedným z najlepších materiálov pre elektrický cestný bicykel. Jedinou nevýhodou tohto postupu je, že na začiatku bude bicykel s darcami dosť ťažký - moja stará Dawesova galaxia nakláňa váhy asi na 13 kg, takže keby som pridal elektrickú konverznú súpravu a batériu strednej veľkosti, celková hmotnosť by bola až okolo 20 kg.

cestovné bicykel pre galaxiu

Zliatinové rámy

Väčšina lacnejších cestných bicyklov má zliatinové rámy s karbónovými vidlicami. Prvýkrát som cestný bicykel prestaval na elektrický, a to na zliatinovom karbónovom bicykli. Počas 2000 XNUMX míľ jazdy som nikdy nemal problémy.

cestný bicykel raleigh airlite 100

Zliatinové rámy sú zvyčajne vhodné pre motory poháňané stredným alebo zadným nábojom. Ak sa však rozhodnete namontovať motor zadného náboja, je potrebné ako preventívne opatrenie namontovať rameno krútiaceho momentu - zabráni sa tak vyskočeniu kolesa z výpadkov (čo sa občas stáva).

Uhlíkové rámy

O kúsok ďalej v cenovej kategórii máte plné karbónové rámy. Bicykel s karbónovým rámom bude na úvod ľahší, ale ak je úplne nový, pravdepodobne bude mať spodnú konzolu pressfit (ktorá vylučuje stredný pohon). Aj keď sú uhlíkové vlákna silným materiálom, namontovanie motora zadného náboja s hmotnosťou približne 2.5 kg spôsobí väčšie zaťaženie zraniteľných častí rámu.

Focus Cayo Expert 2007 cestné kolo z uhlíkových vlákien

K dispozícii je veľa e-cestných bicyklov s karbónovým rámom, tieto však boli navrhnuté od základov a použitý motor X35 ebikemotion je podstatne ľahší ako priemerný retro nábojový nábojový motor.

Ďalším problémom, ktorý je možný (pri montáži na stredný pohon) je to, že váš bicykel má spodnú konzolu so závitom, je pravdepodobné, že okolo oblasti BB bude mať oblasť „stúpajúcu“. To môže obmedziť voľný priestor medzi hriadeľom motora a skriňou, takže je prakticky nemožné namontovať motor. Toto je viac problém s Tongshengom ako Bafang, ale je to niečo, čo by ste mali zvážiť.

V minulosti som namontoval stredné pohony Bafang na rôzne bicykle s rámom z uhlíka, ale vyskytla sa zvláštna príležitosť, že sa merania nezvýšili a motor by sa nezmestil.

Motory predného náboja

Dalo by sa namontovať motor predného náboja, ale vzhľadom na to, že takmer všetky cestné bicykle majú karbónové vidlice, osobne by som držal zadný motor. Ak máte oceľové vidlice, motor predného náboja bude v poriadku.

nákladný dopravca s dlhým dosahom s elektrickou prestavbou predného kolesa

Váha

Váha vášho bicykla pre darcov by nemala byť problémom, pretože v oboch prípadoch budete k celkovej hmotnosti vášho bicykla pripočítavať 6 až 8 kg.

Aj keď idete na najľahšia možná možnosť konverzie, aj tak skončíte s pomerne ťažkým bicyklom. Povedzme, že váš darcovský bicykel váži približne 10 kg – ak pridáte Tongsheng TSDZ2 a kompaktnú fľašovú batériu 36v 10.2 Ah, hotový bicykel bude mať približne 16.5 kg.

Veľkosť batérie bude hrať dôležitú úlohu, budete musieť nájsť rovnováhu medzi rozsahom a hmotnosťou. Batérie s dlhším dosahom budú značne ťažšie. Typická 36 V 20Ah batéria bude vážiť v oblasti 4 kg, zatiaľ čo kompaktná batéria 36 V 8 Ah má vážiť menej ako 2 kg.

Batérie s dlhým dosahom sú skvelé, ak sa budete viac spoliehať na asistenciu. Navyše nebudete mať obávaný „rozsahový strach“.

Pozrite sa na najľahšie súpravy na prestavbu elektrobicyklov, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii

Aká je najlepšia elektrická konverzná sada pre cestný bicykel?

Osobne by som to nechal čo najľahšie a najjednoduchšie. Ale to naozaj závisí od vašich osobných potrieb. Premena akéhokoľvek bežného bicykla na elektrický zmení estetiku bicykla a zvýši hmotnosť a pocit. Nižšie uvádzam niektoré z najlepších elektrických konverzných súprav pre cestné bicykle.


Tongsheng TSDZ2

Tongsheng TDZ2 250w - 350w - 500v 7502v 36v 48v

Môj osobný favorit, pre konečné nastavenie stealth by bolo Motor s prostredným pohonom Tongsheng TSDZ2 s kompaktná batéria - tieto batérie majú rovnakú veľkosť ako veľká fľaša na vodu a obvykle sa hodia do bežnej klietky na fľaše. Ak máte držiak na dve klietky na fľaše, budete mať stále priestor na fľašu s vodou.

Pros:

Váha

S hmotnosťou motora 3.6 kg plus 2 kg batérie budete celkovo pridávať iba 5.6 kg - to nie je obrovské množstvo viac ako Fazua Evation systém nájdený na špičkových elektronických cestách.

Pomocný pedál snímania momentu

Prečo si myslím, že TSDZ2 je vhodný pre cestné bicykle? Okrem diskrétneho vzhľadu a relatívne nízkej hmotnosti sa Tongsheng pýši veľmi účinným asistenčným systémom snímajúcim krútiaci moment.

Toto napodobňuje to, čo nájdete na motorkách elektrických motorov Bosch, Brose a Shimano Steps. Senzor meria množstvo sily, ktorú pôsobíte na pedále, a reaguje na tento vstup zosilnením vášho úsilia.

Toto poskytuje veľmi hladký a prirodzený pocit asistencie a stále musíte vynaložiť určité úsilie, aby ste z motora dostali to najlepšie.

Hybridný bicykel vybavený súpravou na jazdu na elektrickom bicykli

Malá možnosť zobrazenia

Ďalšou dobrou vecou s Tongshengom je, že si môžete zvoliť diskrétny displej VLCD6, ktorý je malý a nezaberie príliš veľa miesta na riadidlách.

tongsheng tsdz2 vlcd6 zobraziť manuál

Ramená kľuky Shimano - znížený Q-faktor

Niekoľko ďalších plusových faktorov tohto motora je kvôli konštrukcii, pretože existuje trochu široký faktor Q, ktorý sa môže cítiť trochu zvláštne, ak ste zvyknutí šliapať do kompaktnej kľuky. To je možné napraviť montážou Kľuky Shimano Steps FC-E6000, čím sa výrazne zníži faktor q a zlepší sa pocit z pedálovania.

Tongsheng TSDZ2 vybavené klznými ramenami šimanových schodov fc e6000

Minimálne zapojenie

Ďalšou skvelou vecou tejto súpravy motorov je minimálna kabeláž - máte snímač rýchlosti, ktorý sa montuje na reťazovú lištu (s magnetom kolesa) a jediný vodič vychádzajúci z riadidiel dole k motoru. Tento zvod môže byť zvyčajne vedený na spodnej strane dolnej rúrky.

Má štandardné 110BCD ozubené koliesko

Aj keď je motor vybavený štandardným oceľovým prevodníkom 110 BCD 42t, môžete ho podľa potreby vymeniť za akýkoľvek iný prevodník 110 BCD. Ak žijete v relatívne rovnej oblasti s mierne zvlneným terénom, možno budete chcieť vyšší prevodový stupeň a ak žijete vo veľmi kopcovitej oblasti, môžete prevodový stupeň znížiť.

Tongsheng TSDZ2 prevodník 34t / 42t / 52t

 

Napríklad žijem v juhovýchodnej časti Cornwallu, ktorá je veľmi kopcovitá, a pri priemernej jazde stúpam 100 stôp za každú míľu cyklovanú (niekedy aj viac). Keď som použil upravený cestný bicykel, aby som sa vrátil späť na bicykel, rozhodol som sa pre predné ozubené koliesko s dĺžkou 36 t v kombinácii so zadnou kazetou 11 - 36. Samozrejme to neznamená, že v byte, keď som raz šliapal za asistenčné rozhranie o 15.5 mph, keď som sa dostal na 25 mph + moja kadencia šliapania bola veľmi vysoká.

Nevýhody:

Zvýšený odpor pri pedáli

Jedna vec, ktorú nemôžete utiecť pri jazde v strede vozidla, je zvýšený odpor, ktorý sa objaví, keď sa pomocné zariadenie vypne nad určitú rýchlosť.

Zdá sa, že na TSDZ2 Tongsheng sa trochu mení od motora k motoru, ale podľa môjho názoru to nie je také zlé. Minulé leto som spravil malý experiment a rozhodol som sa postaviť hybridný bicykel s motorom TSDZ2 a používať ho niekoľko týždňov, aby som zistil, ako som s tým začal. Jazdil som na nej v alternatívnych dňoch a na podobných trasách, ako má moja pravidelná jazda na bicykli a čas sám na úsekoch Strava (a potom údaje analyzujem).

Je zaujímavé, že ako sa očakávalo na dlhých strmých stúpaniach, dokonca aj pri použití režimu Eco, moje časy boli o niečo lepšie ako na mojom cestnom bicykli. Keby som použil režim Tour alebo Speed, časy boli podstatne rýchlejšie. Ale na dlhších, menej kopcovitých úsekoch, kde by som mohol pohodlne udržiavať 22 mph + priemer na svojom cestnom bicykli, by som sa snažil držať 17 až 18 mph na ebike.

Tiež by som bol viac knackered po jazde na ebike nad 15.5 mph limit a určite som to cítil v nohách.

Je to na niekoľkých faktoroch:

  • Hybridná hmotnosť Ebike 19.5 kg vs oceľový cestný bicykel 10.8 kg
  • Valivý odpor pneumatík cestných pneumatík s rozmermi 700 x 25c verzus 700 x 38c štrkových pneumatík
  • Aerodynamika - ploché stĺpce verzus kvapky
  • Pohon - 48/36 kompaktný dvojitý s 11-36 na cestnom bicykli vs 42t jeden s 11-40 na hybrid.
  • Po dosiahnutí obmedzenia rýchlosti pretiahnite motor. Nie je to také viditeľné, keď som jazdil pokojným tempom, ale keď som začal šliapať nejakú skutočnú silu, cítil som to.

Ofsetová reťazová šnúra

Vďaka dizajnu motora bude predné ozubené koliesko vzdialené od 5 do 15 mm ďalej ako váš veľký krúžok na štandardnej kľukovej skrini. To je do istej miery zmiernené dizajnom štandardného 42t prevodníka dodávaného s motorom. Ale ak ste chceli namontovať pravidelné 110BCD ozubené koliesko, vaša kvalita indexovania sa výrazne zníži.

11-40 10 rýchlostná kazeta na btwin riverside 900

Skúšal som na hybride použiť 36t prevodník SRAM, ale s 11- rýchlostnou zadnou kazetou 40-10 to nefungovalo dobre, preto som sa rozhodol ponechať pôvodných 42t. Na 8 alebo 9 rýchlostných zadných kazetách sa to nezdá až taký problém a môžete ujsť menším alebo väčším prevodníkom.

Pedálová kadencia

TSDZ2 v štandardnej cestnej právnej forme prestane poskytovať asistenciu, akonáhle sa vaša kadencia dostane na približne 90 otáčok za minútu bez ohľadu na to, akú rýchlosť práve robíte. Aj keď to niektorým jazdcom nemusí prekážať, občas mi to prišlo trochu frustrujúce. Existuje spôsob, ako preprogramovať firmvér motora pomocou softvéru s otvoreným zdrojom, ale budete musieť postupovať veľmi opatrne.

Potenciálne problémy so spoľahlivosťou

Bohužiaľ, čokoľvek elektrické má potenciál pokaziť sa a TSDZ2 nie je výnimkou. Z osobných skúseností s inštaláciou takmer 40 týchto motorov som mal niekedy len niekoľko menších problémov.

Tieto motory sú sériovo vyrábané, takže je nevyhnutné, že tu bude čudák. Medzi hlavné problémy, ktoré sa často uvádzajú, patrí predčasná porucha primárneho kolesa s modrým nylonom, problémy so systémom snímania krútiaceho momentu a porucha spojky vpredu (jednosmerné ložisko).

tongsheng tsdz2 náhrada primárneho nylonu

Osobne som nikdy nemal žiadne problémy s tým, ktorý som vlastnil, a bol jazdený celkom ťažko a na kopcovitom teréne celé mesiace bez problémov. Iní nemali také šťastie a do sto kilometrov došlo k mechanickému alebo elektrickému zlyhaniu.

Zdá sa, že žrebovanie má šťastie, ale celkovo by som povedal, že je to slušný motor. Aspoň v prípade, že sa niečo pokazí, je dobrá dostupnosť náhradných dielov a dajú sa pomerne ľahko opraviť (na rozdiel od motora Bosch).

záver

Ak chcete do svojho cestného bicykla pridať plynulý pedál snímajúci krútiaci moment, potom je Tongsheng TSDZ2 veľmi dobrá voľba. Je to diskrétne a poskytuje dostatok krútiaceho momentu, ktorý vám pomôže v týchto strmých stúpaniach. Povedal by som, že je to môj obľúbený stredný pohon. Ak chcete získať viac informácií, prečítajte si moje úplné znenie Tongsheng TSDZ2 recenziu.

Odkazy na Tongsheng TSDZ2 nižšie👇

aliexpress
Ebay UK
eBay USA
eBay CA
eBay AU
eBay DE
eBay IT
eBay FR
eBay ES
Amazon (rôzne miestne nastavenia)
Banggood (doprava EÚ)

Bafang Mid-Drive

Bafang bbs01b 250w sada na prestavbu elektrobicykla
✅Odkaz na dôveryhodného dodávateľa na Aliexpress

Bafang BBS02B bol prvý súprava na konverziu elektrických bicyklov, ktorú som namontoval na cestné bicykle, a bol jeden pre moje vlastné použitie.

Na konci roku 2016 to bolo už dávno a nainštaloval som ho na cestné bicykel. Jediným cieľom bolo pomôcť mne na mojej ceste späť k zdraviu a chudnutiu.

môj druhý ebike

Pri spätnom pohľade nie som si istý, či bol pre moje konkrétne potreby najvhodnejší motor, hlavne preto, že som si vybral verziu 750 W. A hoci som motor vyladil a obmedzil na najvyššiu rýchlosť, bolo k dispozícii stále viac energie, ako som skutočne potreboval, a bolo pre mňa celkom ľahké „lenivieť“ a nechať motor urobiť veľa práce, keď som mal tlačili sa trochu viac. Teraz si myslím BBS01B 250w by bolo viac ako dostatočné.

To samozrejme záleží na vašich individuálnych potrebách. Možno máte zdravotný stav alebo zranenie a potrebujete viac energie, aby sa vaše nohy točili.

Pokiaľ ide o vhodnosť, inštalácia Bafang spĺňa rovnaké kritériá ako Tongsheng - váš bicykel bude musieť mať závitovú spodnú konzolu 68 až 73 mm s vnútorným priemerom približne 33.5 mm.

Čo treba zvážiť

Jeden nepríjemný aspekt motora Bafang je na rozdiel od TSDZ2, neexistuje spôsob, ako zaistiť motor takým spôsobom, aby sa zabránilo otáčaniu motora v spodnej konzole krytu. Riešením spoločnosti Bafang je oceľová montážna doska, ktorá je na jednej strane hladká a na strane BB má „zuby“.

Zmyslom tohto je predpoklad, že motor bude inštalovaný na bicykli s hliníkovým rámom, a keď dostatočne dotiahnete blokovanie, zuby sa kopajú do zliatiny obklopujúcej plášť BB a zabránia mu v pohybe.

cannondale bad boy bafang uprostred jazdy

Bohužiaľ to nemusí vždy fungovať, pretože som zistil, že Bafang je skutočne dobre uchytený v niektorých BB škrupinách a dosť voľný v iných. Ak je vaše vybavenie voľné, potom je len otázkou času, kedy sa motor začne otáčať v puzdre BB. A žiadne opätovné utiahnutie blokovania alebo pridanie blokovania nebude mať žiadny vplyv.

Ak je to situácia, v ktorej sa ocitnete, máte dve možnosti - 1. Vytvorte veľmi malú podložku z ocele s priemerom 0.2 mm, aby ste zabrzdili (niekedy to funguje ako trvalé riešenie) alebo 2. Nákup alebo zhotovenie stabilizačnej tyče Páči sa mi to toto k dispozícii od Luna Cycle.

Dokážete namontovať stredný pohon Bafang na uhlíkový rám?

Pokiaľ má váš bicykel závitový plášť BB, je to možné, skutočne som v minulosti nainštaloval motory Bafang na cestné bicykle a horské bicykle s uhlíkovým rámom. Na vyčistenie plášťa spodnej konzoly je zvyčajne dosť miesta. Ja osobne si nemyslím, že je to obzvlášť dobrý nápad. Uhlík je zábavný materiál a hoci je silný, má svoje hranice.

Programovanie Bafang

Asistencia pedálov na báze kadenu na strednom disku Bafang nie je tak intuitívna ako snímač momentu Tongsheng, zdá sa však, že je spoľahlivejšia a máte ďalšiu výhodu v tom, že dokážete jemne doladiť nastavenia asistencie pomocou kábla USB. a bezplatný konfiguračný softvér Bafang.

snímka obrazovky s programom bafang

Zistil som, že nastavenie zásob na väčšine stredných pohonov Bafang je trochu intuitívne, pretože pomoc pri pedáli sa začína prudko a potom rýchlo stmieva, keď sa zvyšuje rýchlosť pedálu.

Elektromotory fungujú najlepšie, keď sa otáčajú rýchlo, je menej pravdepodobné, že sa prehriali a budú efektívnejšie. Naprogramoval som baňu a ďalšie Bafangy tak, aby moc prišla plynulo a postupne sa zvyšovala, keď sa pedál zväčšil. Elektrickej asistencii nielenže poskytli prirodzenejší pocit, ale tiež znížili zaťaženie ovládača a priniesli efektívnejšie využitie energie.

Displeje Bafang

Ďalšia dobrá vec, ktorá sa týka stredného pohonu Bafang, je široká ponuka displejov. Môžete mať starý displej C965, ktorý existuje približne od roku 2015, alebo si môžete zvoliť najnovší farebný displej DP-C18 alebo môj obľúbený SW102 mini-displej čo je veľmi diskrétne a ideálne pre cestné bicykle.

mini displej bafang sw103

Možnosti reťazenia

Na rozdiel od TSDZ2, kde môžete namontovať štandardné 5-skrutkové 110BCD ozubené koliesko na Bafang, ste obmedzení na Bafang-špecifické ozubené koliesko. Oceľový krúžok obvykle dodávaný s motorom je obvykle 44/46 alebo 48 t. Niektorí dodávatelia teraz ponúkajú ako možnosť voliteľné reťazové reťaze zo 42 ton.

bafang 104 bcd / 130 reťazový spider

Môžete sa zmestiť Adaptér BCD 104/130 alebo použiť niečo ako Lekkie Bling Ring, čo je najkrajšie popredajné ozubené koliesko dostupné pre Bafang. Jedná sa o dokonale opracované úzke široké ozubené koliesko, ktoré nielen dobre vyzerá, ale pomáha trochu vylepšiť reťazový rad. Je tiež k dispozícii od 36t do asi 50t. Ja som sa rozhodol pre 36t, pretože mám veľa strmých kopcov v mojej oblasti.

Bafang Q-faktor

Faktor Q na Bafangu je užší ako na TSDZ2, ale stále je zreteľne širší ako na bežnej kompaktnej kľuke.

Reťazová šnúra

Rovnako ako u všetkých retro-fit stredných pohonov existuje kompromis s reťazou. Ak máte kazetu s rýchlosťou 8 alebo 9, budete v poriadku, ale čokoľvek väčšie a môžete zaznamenať zhoršenie kvality indexovania. niekedy to možno napraviť jemným nastavením zadného prehadzovača.

Výkon

Motor Bafang je k dispozícii vo výkonoch od 250 do 1000 W. 1000 W BBSHD je skvelá zábava, ale je veľmi ťažký pri takmer 5 kg a podľa môjho názoru je vhodnejší pre horskú cyklistiku. Hoci sa BBSHD predáva ako motor s výkonom 1000 1700 W, v skutočnosti bude vyrábať takmer 52 W s namontovanou batériou 50 V a videla som videá BBSHD namontované na cestných bicykloch, ktoré bijú takmer XNUMX km / h po ploche (s veľkým ozubeným kolieskom a pedálom), čo si osobne myslím, že je cez vrchol. Navyše, ak ste mali nehodu pri tejto rýchlosti alebo niekoho zasiahli, skončili by ste v nemocnici, márnici alebo väznici. Takže podľa môjho názoru to nestojí za riziko.

BafangbatérieMaximálny výkon
BBS01 250w 36v36v (42.2v x 15A)
633w
BBS01 350w 36v36v (42.2v x 18A)759w
Poznámka: Z dôvodu programovania firmvéru na BBS01B 250w sa môže výkon pri maximálnom zaťažení motora pohybovať okolo 600 W, keď je motor pod záťažou do prudkého kopca, ale pri šliapaní po byte sa ustáli späť na 250 W.

Vo väčšine krajín, ako je Spojené kráľovstvo, EÚ a Austrália, je 250 W maximum, ktoré môžete legálne namontovať na bicykel, a najvyššia asistovaná rýchlosť nemôže prekročiť 15.5 mph (25 km / h). Ak sa rozhodnete nechať motor nakonfigurovaný na prekročenie tejto rýchlosti, potom je to vaše riziko.

BafangbatérieMaximálny výkon
BBS02 750w48v (54.4v) x 25A
1360w
BBS02 750w52v (58.8v) x 25A 1470w
BBSHD48v (54.4v) x 30A
1632w
BBSHD52v (58.8v) x 30A1764w
Hodnoty napätia v zátvorkách platia pre plne nabitú batériu. Poznámka: Ako napätie klesá, tak bude aj výkon.

Odpor na pedále

Jednu vec, ktorú som si všimol po asi 2000 km, ktoré som použil Bafang, bolo znateľné zvýšenie odporu pri šliapaní, keď bol asistent vypnutý. To sa stalo naozaj zjavným, keď mi kamarát priniesol cestný bicykel Trek z uhlíkových vlákien, aby som ho mohol vyskúšať. Bol som šokovaný, aké ľahké bolo šliapať v porovnaní s mojím prerobeným cestným bicyklom Bafang. V skutočnosti som šokovaný, že práve v tom okamihu som sa rozhodol kúpiť si cestný bicykel a vzdať sa spoločného používania motora.

To bolo späť v lete 2017 a odvtedy som nepoužíval elektrický bicykel pravidelne a na pravidelnom cestnom bicykli som nazbieral takmer 12000 XNUMX míľ.

Spoľahlivosť

Za tie roky som nainštaloval viac ako sto týchto motorov a vo všeobecnosti sú spoľahlivé. Ale ako u všetkých elektrických vecí, z času na čas sa vyskytnú problémy. Hlavné problémy, ktoré som zažil, sú zlyhanie ovládača (niekoľko na BBS02B 750w), zlyhanie obvodu PAS a problémy s niektorými farebnými displejmi. Ložiská a primárne nylonové kolesá sa môžu časom poškodiť.

Pokiaľ ide o moju osobnú skúsenosť, išiel som po bani asi 2000 míľ a nikdy som nemal žiadne problémy.

záver

Svojim súčasným posadnutosťou cestnou cyklistikou vďačím za motor Bafang. Bola to tá prvá premena, ktorá mi pomohla späť na bicykli a pôsobil ako odrazový mostík späť na bežné bicykle. V dôsledku toho som stratil veľa váhy a dosiahol som takú úroveň fitness, ktorú som nikdy nepovažoval za možnú.

Je teda stredný pohon Bafang vhodný pre cestné bicykle? Rozhodne, ale ak je vaším cieľom byť fit a schudnúť, nezískajte nič väčšie ako 250 W. To by vám malo dať viac ako dostatok energie, pokiaľ nemáte zdravotný stav.

ridgeback cestný bicykel vybavený elektrickou prestavbou v strede pohonu bafang

Ak vám nerobí starosti fitnes a len by ste chceli, aby vás cestný bicykel s elektrickým posilňovačom dostal z bodu A do bodu B čo najrýchlejšie, 36v 500w Bafang BBS02B poskytuje väčšine energie viac ako dosť - ale prosím, zohľadnite zákon vo vašej krajine. Nesúhlasím nevyhnutne so zákonmi (takými, aké sú v súčasnosti), ale nakoniec, ak sa vám stane nehoda, mohli by ste sa dostať do veľkých problémov. Prečítajte si moje celé recenzia Bafang BBS01B.

Odkazy na strednú jazdu Bafang nižšie👇

aliexpress
Ebay UK
eBay USA
eBay AU
eBay CA
eBay Francúzsko
eBay Taliansko
eBay Španielsko
Amazon (rôzne miestne nastavenia)
Banggood (doprava EÚ)

✅ Dôveryhodný dodávateľ Aliexpress (globálna doprava)


Súprava na prestavbu elektrického náboja motora

Motory nábojov tak poskytujú najlepšie možné riešenie na pridanie elektrického asistencie k cestnému bicyklu. Mnoho hlavných značiek používa X35 ebikemotion motor zadného náboja na ich elektrických cestných bicykloch vrátane Orbea, Ribble a Cannondale.

Prečo sú nábojové motory také dobré na konverziu cestných bicyklov na elektrické?

No, pre začiatočníkov je motor zadného náboja s 250 W prevodovkou pomerne malý - ak máte kazetu 11-32, priemer motora je zvyčajne o niečo menší ako 32 zubov na kazete. V skutočnosti sú iba o niečo väčšie ako vnútorne zameraný náboj, napríklad Shimano Alfine.

motor zadného náboja namontovaný na špecializovaný cestný bicykel

Malé motory zadného náboja sú ľahšie ako stredné pohony

Ďalšou výhodou je hmotnosť - väčšina nábojových motorov váži podstatne menej ako ich náprotivky v strede pohonu.

Ale najväčšou a najciteľnejšou výhodou všetkých je, že pri šliapaní do pedálov s vypnutým asistentom je v podstate nulový odpor. To znamená, že ak sa vám minie energia alebo asistenciu potrebujete používať iba príležitostne, sú ideálne nábojové motory. Jediné, čo si všimnete, je extra hmotnosť kombinovaného motora a batérie.

šliapanie do kopca na ebike

Môžete si tiež ponechať svoju pôvodnú spodnú konzolu a kľuku a niektoré motory náboja sa dodávajú vybavené voľnobežkou, ktorá bude mať 10 alebo 11 rýchlostnú kazetu.

Nábojové motory sú všeobecne spoľahlivé

Majú nábojový motor na cestnom bicykli ešte viac výhod. Spoľahlivosť je dôležitým faktorom, najmä ak sa chystáte míňať míle ďaleko. Podľa mojich skúseností sú nábojové motory z dlhodobého hľadiska v porovnaní so strednými pohonmi oveľa spoľahlivejšie.

Na oboch som prekonal veľké kilometre a mal som to šťastie, že som nemal problémy. Počas môjho času premieňania bicyklov na elektrické však problémy spôsobovali vždy motory so stredným pohonom. S prevodmi nábojov som nemal takmer žiadne problémy - dokonca ani na bicykloch, ktoré sa používali po celý rok ako dochádzajúci.

Negatíva inštalácie súpravy na premenu náboja motora na cestný bicykel

Znížená účinnosť

Jediným kompromisom s nábojovými motormi je to, že nie sú také účinné ako stredné pohony a produkujú iba asi 50% krútiaceho momentu, ktorý by ste dostali od motora, ako je Tongsheng TSDZ2. Akýkoľvek ekvivalentný motor s priemerom 250 W spotrebuje o niečo viac energie z batérie ako motor so stredným pohonom.

Viac kabeláže s externými snímačmi a ovládačmi

Ďalším problémom, ktorý by mohol odradiť potenciálnych kupujúcich, je inštalácia, ktorá nemusí byť vždy taká uprataná ako pri strednom pohone. V súpravách prevodov motora náboja zvyčajne máte externé ovládače a pedálové senzory.

špecializovaný plochý bicyklový cestný bicykel premenený na elektrický

Pomocné senzory Cadence Pedal

Väčšina generických súprav na konverziu ebike s nábojmi sa dodáva so snímačmi asistencie pedálu kadencie **, ktoré dodávajú elektrickému asistentu veľmi dobrý pocit zapnutia / vypnutia. Otočíte pedále a motor naštartuje - v tomto systéme sú výhody a nevýhody.

  • Ak máte problém, pri ktorom vyvíjanie tlaku na pedále spôsobí bolesť alebo nepohodlie, potom sú senzory pedálov založené na kadencii dobré, pretože nemusíte vyvíjať žiadnu skutočnú silu, stačí len roztočiť pedále a motor prevezme kontrolu.
  • Kastrované systémy asistencie pedálu sú menej účinné ako systémy snímania krútiaceho momentu.
  • Systém snímania krútiaceho momentu meria silu, ktorú vyvíjate na pedále, a poskytuje vám pomoc primeranú tejto sile, čím vytvára veľmi hladký prirodzený pocit.

** Z Číny je dostupných niekoľko súprav nábojových motorov snímače krútiaceho momentu spodnej konzoly, Tieto súpravy som namontoval a fungujú veľmi dobre, ale na vedenie senzora musíte vyvŕtať otvor na spodnej strane plášťa BB.

Výber kolies

Väčšina retro-fit nábojových motorov sa dá priviazať iba na 36h ráfik. Toto je skutočne problém iba vtedy, ak je pre vás problémom estetika. Ďalšou úvahou je, či sa chystáte na konverznú súpravu „mimo kolík“, väčšina kolies bude mať opracovanú brzdovú plochu pre ráfkové brzdy a namontovanie pre štandardný kotúčový rotor. Ak má váš bicykel všetky čierne diskové disky, možno budete chcieť nájsť zodpovedajúci čierny ráfik a dostať sa do toho motorom priviazaným.

Mnoho súprav motorov náboja bude tiež obsahovať strieborné lúče z nehrdzavejúcej ocele, ktoré sa nemusia zhodovať s farbou lúčov predných kolies.

záver

Nábojové motory sú pravdepodobne najlepším spôsobom, ako pridať e-asistenciu na vaše cestné bicykle, ak skutočne potrebujete pomoc na kopcoch a na zníženie únavy pri dlhších jazdách.

Skutočnosť, že pri šliapaní bez pomoci je zanedbateľný (ak existuje) odpor, je veľkým plusom. Ďalšia vec, ktorú som nespomenul, je, že si môžete ponechať svoje pôvodné koleso, kazetu a pneumatiku, a ak chcete jazdiť na bicykli bez namontovaného motora a batérie, je potrebné vymeniť zadné koleso a vybrať batériu za menej ako päť minút. ,

Ak si chcete zvoliť ľahký prístup a zachovať si čo najviac originálnych estetických vlastností vašich bicyklov, mali by ste si kúpiť súpravu nábojov (bez kolesa) a dostať ju do ráfika, ktorý najlepšie zodpovedá vášmu bicyklu ( napr. farba okraja a lúča). Pete v mojom miestnom obchode s bicyklami mi za túto službu zvyčajne účtuje okolo 50 GBP a vždy robí vynikajúcu prácu!

Ďalšie informácie o nábojových motoroch nájdete v mojej Recenzia motora náboja Bafang.

Súpravy motora zadného náboja je možné zakúpiť na Amazon, eBay

Kúpiť od Amazonu

Kúpiť od eBay


Aká je najlepšia batéria pre elektrický cestný bicykel?

Odpoveď na túto otázku skutočne závisí od toho, aký rozsah dosahu potrebujete a ako často sa budete spoliehať na elektrickú pomoc.

Ak chcete udržať váhu dole a ísť za kradmým pohľadom, môžete ísť za kompaktná batéria - zvyčajne sú k dispozícii s výkonom až 360 Wh (36 V 10.5 Ah) a majú približne rovnakú veľkosť ako veľká fľaša na vodu. Dodávajú sa s vlastnou klietkou na fľaše, ale môžete ju umiestniť do existujúcej klietky.

Kompaktná batéria 36v

Ďalšou možnosťou pre tajný prístup je mať štíhly stojan s taškou slušnej veľkosti a mať batériu ukrytú v taške (ako som to urobil).

Veľkosť a energetická kapacita zvolenej batérie tiež výrazne ovplyvní ďalšiu váhu, ktorú pridáte. Malá batéria váži iba pár kilogramov, ale vysokú energiu 36 V 21 Ah batéria môže váhu viac ako zdvojnásobiť - takže určite stojí za to vziať do úvahy.

Záverečné úvahy

Rozhodovanie o tom, ktorá súprava na premenu bicyklov je pre vaše cestné bicykle najvhodnejšia, závisí od mnohých faktorov, ktoré už boli uvedené v tomto článku. Či už idete na strednú jazdu alebo na motor náboja, záleží na vašich osobných cieľoch.

Ak si chcete postaviť e-cestné bicykle, ktoré môžete rýchlo previesť späť na štandardné bicykle, potom je pravdepodobne ideálny spôsob rozbočovača. Stredné disky nie sú v tomto ohľade celkom jednoduché.

Existuje mnoho ďalších faktorov, ktoré treba brať do úvahy, napríklad požadovaný rozsah batérií a koľko očakávate pri používaní e-assist.

Nech už sa rozhodnete čokoľvek, ak sa vracate na bicykli a potrebujete elektrickú pomoc z dôvodov zdravia alebo zranenia, môže byť skvelý nápad pridať súpravu na premenu bicyklov na cestné bicykle a je to skvelý motivačný nástroj. Pamätajte, že to nie je trvalá vec, a akonáhle sa vaša kondícia zlepší alebo sa vaše zranenia vyliečia, môžete odstrániť konverznú súpravu a vrátiť sa späť na bežné bicykle ako ja.

ridgeback štrk na bicykli

E-bicykle sú veľmi emotívnym predmetom vo svete cestnej cyklistiky a stále existuje veľa predsudkov - podľa mojich skúseností je väčšina slušných cyklistov v prospech elektrických bicyklov, ale idioti sa vždy chystáte dostať ktoré kritizujú a prichádzajú s odpadmi, akoby ste boli leniví alebo podvádzali.

Nedávajte týmto imbecilom dennú dobu a nenechajte nikoho, aby sa niekedy cítil zle z toho, že robíte niečo pozitívne pre zlepšenie svojho života - on je ten, kto má problém, nie vy. Elektrický bicykel je vynikajúci pre zdravie, kondíciu a celkovú pohodu - prečítajte si môj článok o dostať sa na koni na bicykli Pre viac informácií.

Pozrite sa na 10 najlepších elektrických cestných bicyklov na roky 2021/2022

Ak potrebujete pomoc alebo radu pri výbere správnej súpravy pre svoj bicykel, zanechajte prosím komentár a ja vám odpovieme do 24 hodín.

Tony

Vášnivý zástanca a nadšenec E-Bike od roku 2016. Jazda na elektrobicykli mi pomohla schudnúť, získať kondíciu a znovu zapáliť moju vášeň pre cyklistiku!

72 myšlienky na “Premeniť cestnú bicykel na elektrickú"

  • Ahoj Tony,

    Mám starý Trek Alpha Aluminium 1000, na ktorom by som rád prerobil predný náboj. Čo by ste na to odporučili a vedeli by ste poskytnúť linky pre Austráliu? Chcel by som to zachovať čo najdiskrétnejšie.

    Ďakujem za pomoc a napísanie dobrého článku na túto tému.

    S priateľským pozdravom,

    Anthony

    odpoveď
    • Ahoj Anthony,

      Ak chcete zostať na správnej strane zákona, predný motor s výkonom 250 W by to urobil. Som si celkom istý, že austrálske zákony o e-bicykloch sú podobné ako v Spojenom kráľovstve, takže čokoľvek nad 250 W by nebolo legálne na cestách. Pretože súpravy pre e-bicykle používajú širšie ráfiky, budete potrebovať aspoň 25 mm plášť na prednú časť. Lepších by bolo 28mm, ale nemyslím si, že by to sedelo. Vlastním starý Trek 90 z polovice 370-tych rokov a 28mm plášte sú trochu príliš veľké na rám. Batéria kompaktnej fľaše bude diskrétna a pomôže udržať nízku hmotnosť.

      Mali by ste vyskúšať spoločnosť s názvom elektrické bicykle Dillenger – je to austrálska spoločnosť špecializujúca sa na vysokokvalitné konverzné súpravy. Tu je odkaz na ich webové stránky.

      Ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
  • Dobrý deň, toto je veľmi zaujímavé. Bolo by to možné na základni Specialized Diverge E5?

    odpoveď
    • Ahoj,

      Specialized Diverge má priechodné nápravy, takže motor náboja by sa nezmestil. Možno budete môcť namontovať motor so stredným pohonom, ak máte bicykel so štandardnou závitovou spodnou konzolou. Povedal by som, že máte väčšiu šancu dostať Bafang, aby sa zmestil, pretože Tongsheng nemá veľkú vôľu. Motor Bafang trochu vychýli reťaz, takže možno budete musieť použiť krúžok Lekkie Bling (na zlepšenie reťaze).

      odpoveď
  • Ahoj Tony,
    dakujem za tvoj clanok.
    Hľadám elektronickú asistenciu k cestnému bicyklu zo 70./80. rokov (reynolds 525 alebo Columbus SL typ db tubes).
    Kvôli vzhľadu by som uprednostnil interne namontovaný systém.
    Mám 63 rokov a som hrozne neforemná. Bývam v oblasti s veľmi strmými krátkymi kopcami (nič dlhšie ako 1 km, väčšina pod 300 m. Ale neznášam chôdzu. Nerobil som to od svojich 12 rokov. Teraz to robím, aby som mohol jazdiť.
    S radosťou budem mať očividnú batériu namontovanú pod sedadlom, oblečiem si dres s elektronickou asistenciou atď.
    Videl som, že Vivax je mimo prevádzky, ale nenašiel som žiadnych nástupcov…
    Veľkou prekážkou je aj cenová dostupnosť. Je to beznádejný návrh? Nejaké aktualizácie namontované na zadnom kolese, pre rozstup 126 mm? Veľmi rád si staviam vlastné kolesá, začal som v polovici sedemdesiatych rokov...

    Ospravedlňujeme sa, ak je to prehnaná požiadavka. Bez ohľadu na úroveň vašej odpovede, vďačne ju prijmite, a ak nie, je to tiež v poriadku. Ďakujem za váš originálny článok.

    odpoveď
    • Hi Eric,

      Bohužiaľ, všetky motory zadného náboja, s ktorými som sa stretol, používajú 135 mm rozstup na zadných koncovkách. V minulosti som bez akýchkoľvek dlhodobých problémov namontoval súpravy motorov s nábojom Bafang na cestovné bicykle Dawes Galaxy z roku 1980.

      Existuje niekoľko ďalších možností, ale nemyslím si, že by spĺňali vaše kritériá, najmä ak chcete zachovať vzhľad motocykla. The Systém Rubee X je trecí pohon a svorky na sedlovku. Je to jeden celok, ale je dosť ťažký a vyzerá nevkusne. Cytronex v Hampshire má veľmi dobrý systém predných kolies a dokáže vám zašnurovať motor do vhodného ráfika (myslím, že motor je dostupný aj v leštenej zliatine). Batéria sprevádzajúca Cytronex má veľkosť veľkej fľaše na vodu a celý systém váži približne 3.5 kg. Bohužiaľ systém Cytronex je veľmi drahý za to, čo dostanete.

      Osobne by som si dal pozor na neskorší oceľový bicykel, možno niečo z 90-tych rokov. Tieto súpravy majú vždy trochu 'DIY' vzhľad, pretože je ťažké skryť všetky káble.

      Dúfam, že to pomôže. Ak potrebujete ďalšie informácie, dajte mi vedieť.

      Všetko najlepšie,
      Tony

      odpoveď
  • Ahoj Tony,

    Pred niekoľkými rokmi som úspešne previedol svoj Trek 830 na predný náboj Cyclotricity + batériu 17 Ah umiestnenú v stojane a bolo to vynikajúce - po vzpätí kolena (a ďalšie pravdepodobne na ceste!) Je to jediná vec, ktorá ma držala na ceste. Naozaj by som však chcel previesť svoj obľúbený cestný bicykel Dawes Audax, ale snažil som sa nájsť vhodnú súpravu + takú, ktorá sa mi páči, a zaujímalo by ma, či by ste ma mohli nasmerovať správnym smerom.

    Najprv mám tri problémy:
    (i) maximálna veľkosť pneumatiky je 28 c, aby bol voľný priestor, a ráfik má šírku 20 mm (kolesá 700 c), zatiaľ čo súpravy, ktoré som videl, majú najmenej 24 mm, tj. Hodilo by sa také koleso na môj bicykel s pneumatikami 28 c.
    ii) kvôli problémom s kolenom musím použiť systém založený na PAS, a nie krútiaci moment používaný v systémoch založených na kľukách, čo znamená nábojový motor. Uprednostňujem predný náboj (a), pretože je najľahší a (b) mám nové / vynikajúce x36 lúčové ručne stavané zadné koleso na turné, ktoré by som chcel, ak je to možné, ponechať.
    (iii) Potrebujem dosah až 50 míľ v zmiešanom teréne-väčšinu času som schopný jazdiť v poriadku na nízkych až stredných výkonoch, okrem prudších kopcov. Moja súčasná batéria a (ťažší) bicykel mi to poskytujú, ale pokiaľ je to možné, rád by som sa vyhol týmto škaredým skvelým batériám downtube.

    Vzhľadom na tieto parametre je konverzia dokonca možná, a ak áno, čo by ste odporučili?

    Ďakujem, Graham

    odpoveď
    • Hi Graham,

      Práve som skontroloval špecifikácie súpravy motora predného náboja Yose Power a ráfik má 622 x 19 mm, takže s pneumatikou 28 c na tomto ráfiku si vystačíte. Tu je odkaz do súpravy - Za posledných niekoľko rokov som nainštaloval veľa týchto konverzných súprav a nikdy som nemal žiadne väčšie problémy. Drobné problémy boli obmedzené na kompatibilitu snímača PAS.

      Ak dávate prednosť skrytej batérii, možno by stálo za to zvážiť jednoduchú batériu potiahnutú PVC. Na 50 míľový rozsah s trochou lezenia by 36 V 20 Ah zvládlo prácu s dostatočným dojmom. Tu je odkaz k jednej z týchto batérií na eBay - Za tie roky som kúpil veľa batérií UPP a vždy som mal len niekoľko problémov (ktoré vyriešil predajca). Najlepším miestom na nájdenie jednej z týchto batérií je vrecko v hornej časti stojana.

      Dúfam, že to pomôže. Ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
      • Dobrý deň Tony,

        Chcem postaviť elektrobicykel, ktorý je schopný čo najväčšieho dojazdu, pri rýchlosti aspoň 30-35 km/h, ale skôr 40-50 km/h.

        Som pizza kuriér a denne nabehám 100 km.

        Do podnikania by som investoval maximálne 1000-1300 $.

        Aká kombinácia batérie a motora je potrebná na dosiahnutie maximálneho dojazdu pri rýchlosti 30-50 km/h?

        Je možné postaviť elektrobicykel, ktorý má dva motory a dve batérie (predný náboj a zadný náboj) súčasne?

        Ponúknite mi prosím link, cez ktorý si môžem kúpiť.

        Ešte jedna otázka:

        Dočítal som sa od vás, že „motor s priamym pohonom“ je najlacnejší a najspoľahlivejší typ, no najmenej účinný, pretože rýchlo vybíja batériu.

        Dá sa k nemu pripojiť viacero batérií, aby to nebol problém?

        Ďakujem, Ben

        odpoveď
        • Hi Ben,

          Na udržanie rýchlosti nad 100 km bude vyžadovať veľa energie batérie. Aký je terén, kde bývate, je veľmi kopcovitý? To bude mať veľký vplyv na výber batérie.

          V minulosti som postavil 2-kolesový e-bike a bol schopný udržať rýchlosť 30-35 km/h aj vo veľmi kopcovitej oblasti. Použil som dve batérie 48v 13Ah, ale dosah bol bližšie k 60-70 km. Použil som pedálový senzor pre zadný motor a škrtiacu klapku pre predný motor, celkový výkon bol cez 2000w. Predpokladám, že by ste potrebovali 2 x 48v 20Ah batérie, aby ste zaručili dojazd 100 km s podobným usporiadaním.

          Pokiaľ ide o náklady, súprava motora s predným nábojom s priamym pohonom je približne 250 - 300 EUR a batéria 48 V 20 Ah bude približne rovnaká, takže by ste mali byť schopní získať túto zostavu za približne 1200 XNUMX EUR.

          Hotový produkt bude vyzerať veľmi podobne ako vysokovýkonný elektrický bicykel a bude veľmi ťažký (ten, ktorý som postavil, vážil takmer 40 kg). Tu je odkaz k článku s fotkou bicykla.

          Dajte mi vedieť, v ktorej krajine sa nachádzate, a ja skontrolujem najbližší Amazon a eBay, či nemám slušných dodávateľov.

          S pozdravom,
          Tony

          odpoveď
          • Ahoj Tony,

            Bicykel musí byť schopný dosiahnuť dojazd 100 km a rýchlosť minimálne 35 km/h.

            Ktorá je podľa vás najspoľahlivejšia značka batérie a motora náboja?

            Yose Power?

            Ako by mala batéria vyzerať:

            48V/20ah alebo 52V/20ah?

            akú značku?

            Pošlite mi prosím odkaz na nákup!

            Ako by mal vyzerať motor:

            Motor predného alebo zadného náboja?

            akú značku?

            Pošlite mi prosím odkaz na nákup!

            Bývam v Maďarsku.

          • Hi Ben,

            Tu je odkaz na motor zadného náboja Yose Power 350w (pre kazetové prevody s voľnobežným nábojom 8-10 rýchlostí). Ak zadáte zľavový kód: BH2E24BXQH, získate zľavu 10 €. Nainštaloval som viac ako 50 týchto súprav a vo všeobecnosti sú veľmi spoľahlivé.

            Tieto motory používajú 36V regulátor – môj preferovaný dodávateľ batérií UPP do a 36V 19.2Ah puzdrová batéria Hailong, zvyčajne majú zásoby EÚ.

            Ak by ste konkrétne uprednostnili súpravu na 48v, dajte mi vedieť a nájdem vhodného dodávateľa v EÚ.

          • Ďakujem, Ben

          • Ahoj Tony,

            Je dôležité, aby dojazd bicykla bol 100 km.

            Chcem na to silnú batériu.

            Musím si kúpiť 2 batérie, aby som mal dojazd 100 km?

            Si si istý, že by som si mal kúpiť motor yose Power?

            Pošlite prosím odkaz na príslušnú batériu!

            Ďakujem, Ben

          • Hi Ben,

            Myslím si, že vzhľadom na to, že potrebujete priemernú rýchlosť 35 km/h na 100 km, bolo by lepšie s niečím ako Bafang BBSHD. Je to drahšie, ale vzhľadom na potenciálne pracovné zaťaženie motora by to bola lepšia možnosť. Motor Yose Power by bol v poriadku na rovný terén, ale nie som si istý, že by sa vyrovnal s takouto trvalou rýchlosťou. Tu je odkaz na Bafang BBSHD (doprava EÚ). Môj preferovaný dodávateľ batérií UPP predáva 52v 24Ah batériu, ktorá sa dodáva z Nemecka – tu je odkaz. S touto batériou by ste mali byť schopní dosiahnuť dojazd 120-140 km s motorom bežiacim na 50 % svojho maxima. V minulosti som tieto motory namontoval na dodávkové bicykle a spätná väzba bola vždy dobrá.

            S pozdravom,
            Tony

          • Ahoj Tony,

            „Môj preferovaný dodávateľ batérií UPP predáva 52v 24Ah batériu, ktorá sa dodáva z Nemecka – tu je odkaz. S touto batériou by ste mali byť schopní dosiahnuť dojazd 120-140 km s motorom bežiacim na 50 % svojho maxima.

            Bunky akej značky batérie UPP?

            Noname bunky alebo Samsung alebo iné?

            Na 35 km potrebujem priemernú rýchlosť 100 km/h.

            Ktorá batéria je na tento účel lepšia?

            52v/24ah alebo 48v/31.5ah?

            Nedôverujem motoru stredného pohonu, chcem predný náboj alebo motor zadného náboja.

            Vďaka
            ben

          • Hi Ben,

            Osobne by som volil značkový mobil ako Samsung, LG alebo Panasonic. Vo všeobecnosti majú oveľa lepšiu životnosť a zvyčajne sú spoľahlivejšie. Batéria 48 V 31 Ah bude mať vyššiu energetickú kapacitu a poskytne vám väčší dosah pri vyššej rýchlosti. Museli by ste namontovať niečo ako 48v motor Bafang, pretože súpravy Yose Power sú iba 36v. Tu je odkaz renomovanému dodávateľovi na Aliexpress, ktorý posiela tovar v rámci EÚ (Nemecko)

            S pozdravom,
            Tony

          • Ahoj Tony,

            Akej značky sú batérie UPP?

            Vďaka
            ben

          • UPP zvyčajne ponúka niekoľko rôznych možností buniek. Ak si objednáte batériu na mieru, môžete si vybrať medzi Samsung, LG alebo Panasonic – batérie vyrobené na mieru sa posielajú na objednávku a odosielajú z Číny, takže doručenie zvyčajne chvíľu trvá. Panasonic sú všeobecne považované za najlepšie bunky, najmä bunky NRC18650GA.

            S pozdravom,
            Tony

          • Bonjour je vybavený GIANT ROAM3 s veľkosťou L , prevezmite si 750-krát vyššiu súpravu plus ?
            Srdečný Adrien

          • Dobrý deň,

            J'ai converti deux vélos Giant Roam 3 avant d'utiliser le moteur à entraînement moyen Bafang BBS02B 750w. Il s'agit d'une conversion simple et une batterie de boîtier Hailong doit tenir dans une taille de cadre moyenne / grande ou très grande.

            pozdravy,
            Tony

  • Ahoj Tony

    Ďakujem za tento úžasný web!
    Niekoľko rokov som premýšľal o premene svojho cestného bicykla na evokáciu, o ktorej som si myslel, že budem trochu fit, ale zatiaľ sa to nedeje. Mám 78 rokov a bol som v poriadku, kým som sa dostal pred pár rokmi, nikdy som sa nevrátil na úroveň, na akej som bol. Bicyklujem viac ako 60 rokov, takže som vďačný za dlhé obdobie dobrého zdravia, ktoré som mal. V tejto chvíli idem von sám alebo s pomalou cestnou skupinou, ale kopce som našiel veľmi ťažko a zdá sa, že po 40 míľach nemám veľkú výdrž. Mám obrovský tcr2 s dutým technologickým 68 mm BB a trojitým reťazcom ultegra. Viem, že sa vám nepáči myšlienka konverzií karbónového rámu, ale zaujímalo by ma, či by to bolo možné. Ďalším problémom by bola veľkosť kolesa, pretože v súčasnej dobe má 700 × 25, ale myslím si, že keby som prešiel na 650 kolies, mohol by som získať väčší priestor a širšie pneumatiky?

    Vďaka
    .Jim

    odpoveď
    • Ahoj Jim,

      Ak je to neskorší Giant TCR2, myslím, že tam môžete vytlačiť 32 mm pneumatiky. Má váš bicykel nápravy? V opačnom prípade by sa vylúčil motor zadného náboja. Stredný pohon, ako je TSDZ2 alebo Bafang, by sa mohol hodiť, ale oblasť okolo stredového zloženia je u týchto Giantov zvyčajne dosť hrubá, takže si nie som príliš istý. Ak mi môžete dať vedieť, aký je váš rok, pozriem sa na to a dám vám vedieť, čo je vhodné.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
  • Dobrý deň ďakujem veľmi užitočná stránka. Chcem dať dohromady ebike a použijem hliníkový rám cestného bicykla s BSA BB. Ste zvedaví na kadenciu. O čom som vôbec netušil. Moja kadencia je zvyčajne viac ako 90 otáčok za minútu. Budú mi tieto motory zbytočné? Vďaka

    odpoveď
    • Ahoj,

      Tongsheng TSDZ2 neposkytuje veľkú podporu nad 90 otáčok za minútu, ale stredný disk Bafang je možné nakonfigurovať (pomocou kábla USB a softvéru) tak, aby poskytoval pomoc pri akejkoľvek kadencii. Lacné senzory podpory pedálov dodávané s väčšinou súprav motorov v nábojoch vám tiež pomôžu pri akejkoľvek kadencii.

      odpoveď
    • Ahoj Tony, skvelý článok, mám cestný bicykel Giant Defy, takže akú súpravu by si mi odporučil, mám 55 rokov a chcem sa vrátiť k cyklistike po tom, čo som mal problémy s kolenami a dostať sa do formy
      Veľká vďaka
      Jason

      odpoveď
      • Ahoj Jason,

        To závisí od toho, ako je starý. Najnovšie verzie majú stredové osy a stredové konzoly, takže sa žiadna z dostupných súprav nezmestí. Ak to bol starší model, stále používali pressfit BB asi z roku 2013, ale štandardné rýchloupínače.

        Stredný pohon by určite neprichádzal do úvahy (pokiaľ ten váš nie je pred rokom 2013), ale motor v prednom alebo zadnom náboji by fungoval, ale stále by ste potrebovali snímač pedálov Hollowtech II. Vybavil som Súprava motora na zadné koleso Yose Power 700c v minulosti na niekoľkých cestných bicykloch a dnes sú stále silní. Širší ráfik vyžaduje pneumatiku s minimálnym priemerom 28 mm, takže sa musíte uistiť, že máte voľný priestor.

        Ak vám nevadí minúť veľa peňazí, Cytronex C1 je vynikajúca súprava britskej výroby a váži iba 3.5 kg.

        Dajte mi vedieť, aký je váš rok, a ja sa pokúsim nájsť najlepšie riešenie.

        S pozdravom,
        Tony

        odpoveď
  • Ahoj Tony,

    Vaša webová stránka je skvelým zdrojom pre výber súpravy na konverziu ebike. Zvažujem prestavbu jedného zo svojich bežných bicyklov na ebike. Mám Trek Domane SL 5, Giant TCR Advanced 2 a Giant Roam. Ktoré by boli najvhodnejšie pre súpravu Tongsheng? Som pravidelný cyklista na cestné bicykle, predovšetkým Trek Domane. Bude Tongsheng fungovať pre všetky tieto 3 bicykle?

    Aký výkon (250 W, 350 W, 500 W) a kapacitu batérie by ste navyše odporúčali? Bývam väčšinou v rovinatom teréne. Pokiaľ je to možné, dúfam, že súprava bude mať najmenší vplyv na váhu.

    S pozdravom,
    Herbert

    odpoveď
    • Ahoj Herbert,

      Giant Roam by bola vaša najlepšia voľba na prestavbu - v minulosti som prestaval tri z týchto bicyklov a je ľahké s nimi pracovať. Trek používa spodnú konzolu so závitom Praxis T47, takže by mohla byť prevedená, ale neradil by som to, pretože ide o karbónový rám s vnútorným vedením káblov. Giant TCR by nebol kompatibilný s motorom so stredným náhonom, pretože má spodnú konzolu pressfit. Tongsheng nie je všeobecne vhodný pre karbónové rámy kvôli obmedzenej vôle medzi BB hriadeľom motora a krytom, ale mal by dobre pasovať na Giant Roam.

      Išiel by som buď s 36v alebo 48v verzia 500w - hmotnosť je rovnaká v celom rozsahu (3.6 kg pre motor). Pre najľahšiu batériu by som šiel s kompaktná batéria - tieto vážia okolo 2 kg, ale zdajú sa byť dostupné iba od spoločnosti Aliexpress a nenašiel som 48v verziu tejto batérie.

      Celková hmotnosť navyše by sa pri vyššie uvedenej konfigurácii blížila k 6 kg, dojazd batérie by závisel od toho, koľko asistencie používate. 40-50 míľ by bol hrubý odhad.

      Ak potrebujete viac informácií, dajte mi prosím vedieť.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
      • Ahoj Tony,

        Ďakujem veľmi pekne za komplexné odpovede na moje otázky. Veľmi to pomáha. Inšpiruje ma tiež váš článok o tom, že „jazda na ebike redukuje váhu“, pretože mám podobné problémy ako vy. Vlastne som dostal Yamahu Civante a odvtedy, čo som ju dostal, som na nej jazdil 200 míľ a 15 - 20 míľ za deň. Bolo to skutočne inšpiratívne a zábavné povzbudiť jazdu na väčšiu vzdialenosť. Schudla som 2 - 3 kg za 30 dní. Keby som si prečítal vaše články skôr, s najväčšou pravdepodobnosťou najskôr prevediem svoju Obrovskú túlavosť. Napriek tomu, napriek tomu, že uprednostňujem drop-bar ebike, stále mám v úmysle prerobiť svoj Roam, pretože by som chcel do svojej garáže pridať plochý bar ebike pre všestrannejšie štýly jazdy. Tu som dostal ďalšie dve otázky:

        1. Funguje batéria UPP na 500W motore / ovládači Tongsheng so stredným pohonom? Sú všetky akumulátory na ebike v predaji na eBay / Amazon kompatibilné s radičom radiča Tongsheng?
        2. Mám tiež v úmysle prerobiť lacný starý bicykel mojej sestry - stúpací bicykel Diamondback z obchodu Dicks, na ebike. Zdá sa, že by postačoval nábojový motor. Medzi Bafang a Ebikeling, ktoré by ste odporučili? Myslím, že mojej sestre stačí 250W motor a 250Wh batéria. Okrem toho, ktorý by bol výhodnejší - predný náboj alebo zadný náboj? Používa sa skôr na neformálne bicyklovanie vo voľnom štýle, nie na výkon.

        Ešte raz veľmi pekne ďakujem za každú pomoc a nadšenie, ktoré ste vložili do svojich webových stránok. Vaše nezaujaté názory skutočne vrhajú dobré svetlo na problémy, ktoré na iných webových stránkach nie sú zrejmé.

        S pozdravom,
        Herbert

        odpoveď
        • Ahoj Herbert,

          Použil som batérie UPP s niekoľkými konverziami TSDZ2 a nikdy som nemal problémy. Uistite sa, že máte správne napätie.

          Pokiaľ ide o prestavbu na Diamondback, povedal by som, že každý motor by bol ideálny. Ebikeling je veľmi podobný svojim dizajnom a funkčnosťou ako Bafang a je o niečo lacnejší.

          Určite uprednostňujem prestavenie zadných kolies, aj keď motory predného náboja sú v poriadku na trochu voľného času na ceste a dochádzaní.

          Ak potrebujete ďalšie rady týkajúce sa fitness / chudnutia, dajte mi vedieť.

          Všetko najlepšie,
          Tony

          odpoveď
          • Ahoj Tony,

            Snažil som sa odstrániť spodnú konzolu na mojom Giant Roam 1. Môj Roam 2017 používal zapečatenú kazetu Shimano BB. Pomocou nástroja BB Remover som úspešne odstránil stranu bez pohonu BB (proti smeru hodinových ručičiek), ale bolo skutočne ťažké odstrániť stranu pohonu (v smere hodinových ručičiek). Spomínali ste, že ste konvertovali 3 Roam. Máte nejaké tipy na vyriešenie tohto problému?

            Vďaka,
            Herbert

          • Ahoj Herbert,

            Časť BB na strane pohonu môže byť niekedy ťažké posunúť. Aby ste získali pákový efekt, potrebujete skutočne dlhú ochrannú lištu - je podľa mňa ľahšie položiť bicykel na bok na podlahu, pretože tak môžete zabrániť vyskakovaniu odstraňovača BB pri použití sily. Konvertoval som Giant Roam 3 (model 2017) a Giant Roam 0 (2018) a obe spodné konzoly boli tesné, ale nakoniec vyšli.

            Dajte mi vedieť, ako sa vám darí.

            Na zdravie,
            Tony

          • tony,

            Úspešne som odstránil BB na strane pohonu. Rám bicykla som naklonil na zem, ľavou rukou som pridržiaval nástroj na odstránenie BB, aby nevyskočil, a pomocou kľúča na rúry som ho odstránil. Fungovalo to.

            Práve som dostal súpravu Tongsheng a začal som pracovať na svojom Giant Roam 1. Zistil som nasledujúce problémy:
            1. Existuje vedenie káblov (skrutky a niektoré gumy, ktoré upevňujú kábel na spodnej časti bicykla, a to trochu odrádza motor, aby prechádzal cez otvor BB kvôli obmedzenému priestoru medzi motorom a spodnou časťou bicykla. I odstránil skrutku a nakoniec pretlačil motor cez otvor BB, ale lanko (lanká radenia a brzdy) sa trochu motalo bokom a nie pod bicyklom, ako malo. Ako ste sa k tomuto problému postavili?
            2. Po zavedení motora cez otvory BB som sa pokúsil nainštalovať „pevný blok a dosku“, ale bezvýsledne. Opäť z dôvodu obmedzeného priestoru medzi motorom a bicyklom. Ako ste vyriešili tento problém pri svojej premene na Roam?

            S pozdravom,
            Herbert

          • Ahoj Herbert,

            TSDZ2 som nenamontoval iba na Giant Roam, iba na Bafang BBS02B. Z dôvodu obmedzenej vôle na TSDZ2 by bolo najlepšie presmerovať lanko prevodovky a brzdové potrubie. Pokiaľ ide o zaistenie motora - ak sa upevňovací blok a doska motora nezhodujú na mieste, kde sa reťazová vzpera stretáva s plášťom BB, budete si musieť buď vyrobiť vyrobenú konzolu, alebo rýchlou možnosťou je použiť veľkú oceľovú sponu (rúrkovú svorku) ) a veďte ho okolo 8 mm skrutky a mostíka pre upevnenie reťaze. Nie je to ideálne riešenie, ale osvedčilo sa mi to niekoľkokrát.

            S pozdravom,
            Tony

          • Ahoj Tony,

            Úspešne som naložil na svoj Roam 1 motor Tongsheng, ale musel som počkať na batériu objednanú z Aliexpress. Práve som dostal batériu a po úplnom nabití ju pripojil k motoru Tongsheng. LCD (VLCD5) je možné zapnúť, ale tu sú tieto problémy: 1. VLCD5 ukazoval stav batérie iba jedným pruhom a pruh bliká. 2. Pripojil som aj plyn a zdalo sa, že to funguje. Jazdil som však na bicykli, ale rýchlosť (s plynom) bola iba 12 km. 3. Zdalo sa, že pomocný pedál nefunguje ... Necítil som, že by motor nejako zosilňoval. Zdá sa, že motor nefunguje.

            Batéria je 36 V 1.5 Ah od UPP. Motor Tongsheng je 48V. Je táto kombinácia problémom? Kontaktoval som predajcu batérie a tvrdili, že ich batéria je dobrá. Kontaktoval som Amazon (kde som kúpil motor) a oznámil im problém a stále čakám na odpoveď od predajcu.

            S pozdravom,
            Herbert

          • Ahoj Herbert,

            Máte batériu s nesprávnym napätím. Na 48V motor budete potrebovať 48V batériu. Najlepšie by bolo vrátiť batériu a vymeniť ju za niečo ako 48 V 13 Ah.

            Druhá možnosť by zahŕňala použitie súboru firmvér opensource ale mali by ste to skúsiť iba vtedy, ak sa cítite sebaistí pri jeho implementácii. Softvér opensource vám umožní odomknúť ovládač, takže môžete použiť akékoľvek napätie od 36 V do 52 V a navyše môžete meniť výkonové charakteristiky motora. Ak si nie ste istí, odporučil by som vymeniť batériu za 48 V.

            S pozdravom,
            Tony

          • tony,

            Máte pravdu-zle som priradil nesprávne napäťovú batériu k motoru. Potvrdila to aj UPP. Ako ste odporučili, vrátim batériu a vymením za 48V batériu. Zdá sa, že UPP zatiaľ nemá kompaktnú klietku na fľašu s vodou - 48V batériu.

            Vďaka
            Herbert

  • Mám 2006 Trek Pilot 1.0. Zvažoval som prestavbu snímania krútiaceho momentu zadného náboja a uvažoval som, či by bol tento bicykel vhodný na takúto prestavbu?

    odpoveď
    • Ahoj,

      Áno, Trek Pilot 2006 z roku 1.0 by mal byť v poriadku - snímače krútiaceho momentu pre spodnú konzolu môžu byť zložité a niekedy môžu vyžadovať vyvŕtanie otvoru v spodnej časti plášťa BB (pre vodič snímača). Väčšina súprav motorov nábojov je určená pre zadné vypadnutia 135 mm a vyžaduje najmenej 28 mm pneumatiku, takže sa budete musieť uistiť, že sa vám do rámu zmestí aj táto šírka pneumatiky. Ráfiky sú zvyčajne široké 22 mm, takže 25 mm pneumatika je trochu na úzkej strane.

      Dúfam, že to pomôže, ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
  • Ahoj Tony, ďakujem za článok. Som začiatočník cyklista a mám cestný bicykel Giant Defy 1 2014. Chcel by som na svoj bicykel pridať systém stredného pohonu, ktorý sa však naozaj borí s porovnateľnosťou. Rozumiem tomu tak, že spodná konzola môjho bicykla nie je kompatibilná s motormi bafang. Boli by motory Tongsheng kompatibilné hneď po vybalení z krabice? Nejaká rada prosím? Ďakujem
    https://www.giant-bicycles.com/us/defy-1-2014

    odpoveď
    • Ahoj Fernando,

      Kedysi som vlastnil Defy 2013 z roku 1 a určite by nebol kompatibilný so žiadnym stredným pohonom, pokiaľ nepoznáte skúseného inžiniera / staviteľa rámov, ktorý dokáže vykonať potrebné úpravy. Ak ma pamäť neklame, je to spodná konzola BB86 PF, takže šírka (cez rám) je 86 mm a vnútorný priemer je 40/42 mm. Motor na zadný náboj by sa zmestil, pretože bicykel má rýchloupínacie vypadnutia, ale bolo by treba upraviť pedálový senzor Hollowtech 2, pretože snímač nie je možné nijako pripevniť.

      Pravdepodobne by sa vám zmestilo a Zdvihnite v strede pohonu pretože to sa pri inštalácii nespolieha na odstránenie BB, sú však dosť drahé a sú určené predovšetkým pre MTB.

      Ak chcete cestný bicykel určite jazdiť v strede, mali by ste radšej kúpiť niečo, čo má štvorhranne zúženú zapečatenú nábojnicu BB alebo Octalink / SRAM Powerspline, pretože všetky používajú štandardné náboje BB 68 mm x 33.5 mm.

      Dúfam, že to pomôže. Ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      S pozdravom,
      Tony

      odpoveď
      • Ďakujem Tony. Môžete mi odporučiť cestný bicykel, ktorý by bol dobrým štartérom pre inštaláciu so stredným pohonom? Môžem predať svoj Defy a namiesto toho ho previesť. So sídlom vo Veľkej Británii btw. Môj rozpočet je okolo 1300 libier vrátane konverznej súpravy.

        odpoveď
        • Ahoj Fernando,

          Vitus Razor nie je zlý bicykel kvôli cene - v minulosti som jeden prerobil a najnovší model vyzerá veľmi podobne, čo sa týka špecifikácie. Má bežnú spodnú konzolu so závitom (68 mm), takže bude ideálny pre stredný pohon Tongsheng alebo Bafang. Tu je odkaz na bicykel na Wiggle.

          Všetko najlepšie,
          Tony

          odpoveď
          • Vážený Tony, po podrobnom výskume súprav som teraz otvorený myšlienke hnacieho motora náboja pre môj Defy 1. Odporučili by ste nastavenie pohonu predného alebo zadného náboja? Som tiež trochu zmätený, čo sa týka skutočnej veľkosti mojej pneumatiky - zoznam Giant je uvedený ako „Giant P-R3, špecifický pre prednú a zadnú časť, FlatGuard Deflect 3, 700 × 25“, čo podľa mňa znamená 28 palcov? Na záver je potrebné prerušiť brzdenie - je to potrebné, ak nenainštalujem plyn a iba ho použijem v režime asistencie pádlom?

            Myslím si, že motor s nábojom 250w / 350w udrží váhu dole a mal by byť dokonale vhodný pre dojazd 7mile pri každej ceste. Oceníte svoje myšlienky týkajúce sa nastavenia. Ďakujem ešte raz.

          • Ahoj Fernando,

            Ja osobne by som šiel po zadnom motore, 2014 Defy 1 má 10-rýchlostnú kazetu, takže si budete musieť zaobstarať nábojový motor, ktorý má kazetu s voľným nábojom.

            Vaše pneumatiky budú 25 mm - osobne by som šiel na 28 mm na ráfiku náboja e-bike, možno niečo s tvrdšími bočnicami. Spoločnosti Schwalbe a Continental vyrábajú veľa rôznych pneumatík určených pre elektrokoly.

            Na brzdových kábloch môžete dostať medzné snímače, ktoré zapadajú do radu, ale nemyslím si, že je to skutočne nevyhnutné, ak používate iba PAS. Nikdy som ich osobne nezapasoval a nikdy to nespôsobilo žiadne problémy. Motor s prevodovkou 250 W / 350 W by bol určite najlepšou voľbou, ale pretože váš bicykel má Pressfit BB, budete musieť namontovať magnetický snímač na vnútorný prevodník. Senzor Hollowtech PAS bude fungovať, pretože obvykle môžete zacvaknúť magnetický krúžok na svoje miesto a potom lepiaci snímač nalepiť na miesto na spodnej strane plášťa BB.

            Ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

            Na zdravie,
            Tony

      • Ahoj Fernando,

        Áno, malo by sa to hodiť k modelu Giant Defy 1, ale museli by ste namontovať pneumatiku so šírkou minimálne 28c. Budete musieť pripevniť disk senzora pedálu k vnútornému prevodníku a nájsť spôsob zaistenia snímača PAS tak, aby bol zarovnaný s diskom. Použil som jednu z týchto súprav na prestavbu cestného bicykla Specialized pred niekoľkými rokmi a snímač som zafixoval na miesto na spodnej strane plášťa BB pomocou extra silnej obojstrannej pásky No More Nails.

        odpoveď
        • Vďaka Tony. Od spoločnosti Yose Power som si objednal 36V 350W 26 ″ / 27.5 ″ / 28 ″ (700C) zadný motor pre kazetu a 36V 10Ah elektrobicykel Down Tube Battery. Prepáčte, ak sa to opakuje, ale bude zahrnutý senzor fungovať alebo si musím objednať ten dutý? Čo sa týka pneumatík - https://www.amazon.co.uk/Continental-Tour-Ride-Bike-Tyres/dp/B0196E43TY, čo si o nich myslíte? Ešte raz vám ďakujem za pomoc!

          odpoveď
          • Ahoj Fernando,

            Objednal by som si pedálový snímač typu Hollowtech a na pripevnenie snímača k plášťu spodnej konzoly používal lepidlo alebo silné obojstranné lepivé podložky. Na namontovanie snímacieho krúžku na vnútorné ozubené koleso budete pravdepodobne potrebovať trochu lepidla. Pneumatiky Conti by mali dobre pasovať, na svojom Defy 28 z roku 2013 som mal 1 mm Conti Gatorskins.

            S pozdravom,
            Tony

  • ahoj tony
    Mám špecializovaný cestný / cestovný bicykel tricross elite 2013, ktorý by som rád prestaval. Rád by som si ponechal dvojité ozubené koleso, takže zadný náboj sa javí ako realistická možnosť. Rozmýšľam, že použijem najľahší motor náboja, aký dokážem zohnať, a malú batériu - rád by som skončil s niečím ako sú e-roadové bicykle fazua / 7ah, ktoré sa v súčasnosti predávajú. Nechcem plyn a musí existovať požiadavka na použitie ich brzdových pák. potrebuje minimalistický regulátor napájania / displej vhodný na montáž na lištu. Buď použijem batériu z fľaše, alebo si ju zaobstarám do malého sáčku s rámom (možno s ovládačom). Chcel by som dostať preč s 10S2P, ak môžem.

    Predtým som si vlastnoručne prerobil skladací dahon s tongsheng TSDZ2 a 10aH batériou na dochádzanie a mám plný suss scott E-mtb s bosch CX a 1150Wh na veľké dni do veľkých kopcov. Takže som veľmi zvyknutý na stredné pohony, ale myslím si, že náboj by pre môj cestný bicykel fungoval lepšie, pretože chcem zachovať rozsah dvojitého ozubeného kolieska a udržiavať ho čo najľahší. vysoký výkon / dlhý dojazd nie sú pre tento bicykel požiadavkou, rád sám prispievam veľkým počtom wattov a zriedka prejdem viac ako 20 až 30 míľ a jazdím na nich iba tam, kde bývam, čo je na pomerne plochej ploche vo Veľkej Británii, ale chcem mať k dispozícii ďalšiu energiu, keď sa moja riskantná noha rozhodne hrať. nejaké odporúčania pre súpravy? Chcel by som náboj dodávaný v zabudovanom kolese, zvyšok zvládnem.
    Vďaka
    január

    odpoveď
    • Ahoj Ian,

      Použil som súpravy motorov náboja Yosepower k dispozícii na eBay kvôli niekoľkým prestavbám elektrických cestných bicyklov v minulosti bol jeden na dámskom cestnom bicykli Specialce Dolce a zákazník sa s manželom vybral na cyklistickú dovolenku do Álp a výkon a spoľahlivosť ju veľmi potešili. Ak váš bicykel používa spodnú konzolu typu Hollowtech II, budete si musieť kúpiť samostatný senzor pedálu, pretože ten, ktorý je dodávaný so súpravou, je určený pre bežnú kazetu BB. Ovládače na týchto súpravách sú dosť malé, jediný problém, ktorý môžete mať, je, že displej je navrhnutý pre ploché riadidlá, takže by ste ho nedokázali pripevniť príliš blízko predstavec. Brzdové páky nie sú skutočne potrebné, pokiaľ nepoužívate plyn, pretože motor bude fungovať, iba ak sú pedále otočené.

      Celková hmotnosť motora a kolesa je okolo 2.8 kg (bez pneumatiky) a keďže je ráfik širší ako bežný cestný ráfik, budete potrebovať šírku pneumatiky prednostne 32 mm - 35 mm (s 28 mm sa vám ale ujde).

      Pokiaľ ide o batérie, bol by som na chate s Jimmym ebikebatteries.co.uk. Špecializuje sa na batérie pre elektrokoly a na mieru vyrobí taký, ktorý vyhovie vašim konkrétnym potrebám. Ich batérie sú vo Veľkej Británii zostavené na veľmi vysokej úrovni a on používa iba najkvalitnejšie dostupné články (Panasonic NCR18650GA) - nie sú to najlacnejšie dostupné batérie, ale nikdy som nemal hlásený jeden problém od žiadneho zákazníka (v štyroch rokov).

      Dúfam, že to pomôže, ak potrebujete ďalšie informácie, dajte mi vedieť.

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
  • Ahoj Tony
    Skvelé informácie tu. Vďaka.
    Pozeral som sa na prestavbu nového modelu carrera crossfire 2 buď s motorom zadného náboja, alebo s Tongsheng TSDZ2, ktorý spomínate. Beriem to tak, že crossfire 2 by bol vhodný bicykel a pozrel som sa na súpravu Tongsheng TSDZ2 na webe, na ktorý ste odkazovali.
    Na webe však tiež inzerujú rovnakú súpravu, obsahujú však dvojicu brzdových pák. Máte predstavu, prečo to robia?

    Vďaka

    úprimný

    odpoveď
    • Hi Frank,

      Tongsheng TSDZ2 sa hodí pre Crossfire 2, ale možno budete musieť presmerovať kábel zadnej prehadzovačky, pretože medzi motorom a plášťom spodnej konzoly je obmedzená vôľa. Súprava s prídavnými brzdovými páčkami má pravdepodobne plyn - používajú brzdy so snímačmi prerušenia pre prípad, že by sa plyn otvoril (slúži ako bezpečnostné opatrenie späť). Ja osobne by som na plyn nešiel, pokiaľ ho na rozjazd nepotrebujete použiť, pretože pri častom používaní majú tendenciu zbytočne zaťažovať motor.

      V minulosti som prestaval niekoľko Carrera Crossfires a sú zvyčajne dosť priame. Niekedy je ťažké odstrániť kľuky (ak počas montáže nápravu BB poriadne nenamastili) a zistil som, že spodné konzoly môžu byť trochu tesné - pravdepodobne budete potrebovať dlhú tyč. Ďalším problémom, na ktorý by ste sa mohli stretnúť, je vnútorná strana krytu spodnej konzoly, ktorá má niekedy vyvýšeniny (kde sa rúrky stretávajú), ktoré môžete obvykle brúsiť alebo pilníkovať.

      Dúfam, že to pomôže, ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      Všetko najlepšie,
      Tony

      odpoveď
        • Hi Frank,

          Silové súpravy Yose sú vynikajúce. Za posledných pár rokov som vybavil bremená a nikdy som nemal správy o dlhodobých problémoch. Sú veľmi spoľahlivé a ľahko sa namontujú.

          S pozdravom,
          Tony

          odpoveď
  • Skvelý článok!
    Mám karbónový bicykel Cube Agree GTC Triple Road Bike 2013
    Rám: GTC Monocoque Twin Mold Technology
    Vidlica: CUBE CSL Race Carbon, 1 1/8 ″ - 1 1/2 ″
    Skupinová sada: Prevodník: Shimano Tiagra FC-4603 Hollowtech II 50x39x30T, (86,5mm), 170mm (RH 50 / 53cm), 172,5mm (RH 56/58/60 cm), 175mm (RH 62cm)
    Stredové zloženie: PressFit SM-BB71-41
    Aká je moja najlepšia voľba? Mám obavy z roztrhnutia predného náboja na bicykli. A stredný pohon nie je vhodný pre pressfit BB.

    odpoveď
    • Hi Tim,

      Neodporúčal by som namontovať prestavbovú sadu na uhlíkový cestný bicykel, najlepšie by bolo nájsť lacnejší cestný bicykel zo zliatiny alebo ocele so spodnou konzolou so závitom BSA a namontovať niečo ako motor Tongsheng TSDZ2 so stredným pohonom alebo so zadným nábojom. . Rozmery škrupiny vášho Cube nebudú kompatibilné so žiadnym z momentálne dostupných motorov so stredným náhonom typu plug and play a väčšina motorov na zadnom náboji na trhu je navrhnutá pre vypadnutie 135 mm - neodporúčal by som sa pokúsiť namontovať jeden z toho budete musieť roztiahnuť zadné výbežky o 5 mm, aby sa do nich zmestil motor, a navyše je potrebné zvážiť ďalšiu váhu. Ďalším problémom je priechodnosť pneumatík - váš model Cube bol štandardne vybavený 25-timi rokmi, väčšina motorov nábojov e-bike je priviazaných k hybridnému ráfiku a potrebujú minimálne 28 mm pneumatiku (zvyčajne sa odporúča 32 mm a viac).

      Dúfam, že to pomôže, ak sa rozhodnete pre zliatinový cestný bicykel, pošlite mi značku / model a rok výroby a ja skontrolujem kompatibilitu.

      Všetko najlepšie,
      Tony

      odpoveď
  • Ahoj,
    Mám na bicykli Cannondale 2004 s dobrodružstvom 800 hybridných hliníkových rámov.
    Svoj bicykel používam na voľný čas (jednodňové cestné výlety) a chcel by som získať elektrickú podporu hlavne pre kopce, ale na kompenzáciu zvýšenej hmotnosti súpravy potrebujem minimálny výkon.
    Chcel by som diskrétne ľahké riešenie. Myslel som na konverznú súpravu predného kolesa (napríklad Swytch). Je to dobré riešenie najmä s hliníkovým rámom? Alebo čo by ste odporučili?
    Ďakujem.

    odpoveď
    • Ahoj Karen,

      Systém Swytch by bol ideálnym riešením, pretože sa ľahko inštaluje, je ľahký a diskrétny. Malý motor predného náboja bude poskytovať viac ako dostatok energie na stúpanie do miernych kopcov, a pretože je motor zaradený, nebude existovať žiadny ďalší odpor, keď bude vypnutý. K dispozícii sú aj iné motory predného náboja, ale Swytch poskytuje najlepšie riešenie typu všetko-v-jednom, takže je potrebné minimálne zapojenie (iba pedálový snímač a napájací kábel motora).

      Dúfam, že to pomôže. Ak máte ďalšie otázky, obráťte sa na nás.

      S pozdravom,
      Tony

      odpoveď
  • Ďakujem za túto informačnú stránku! Dalo mi to niekoľko skvelých nápadov!

    Pozerám sa na nákup horského alebo hybridného bicykla s predným zavesením a hydraulickými brzdami.

    Máte nejaké návrhy, ako zaistiť, že bicykel, ktorý vyberiem, bude mať správnu veľkosť BB pre motor so stredným pohonom? Predpokladal som, že väčšina bicyklov má okolo 68 mm, ale bolo by nočnou morou kúpiť bicykel a potom zistiť, že ho nemôžem použiť pre svoj projekt.

    Nie som tak vysoký, tak som sa usiloval o stredne veľký rám bicykla. Myslíte si, že to sťaží vloženie vysokokapacitnej 52V batérie? Čítal som, že by som mal ísť na veľký alebo extra veľký rám, ale myslím si, že by bolo príliš nepríjemné jazdiť.

    Akékoľvek tipy na výber bicykla by boli skvelé!

    S priateľským pozdravom

    Petr

    odpoveď
    • Ahoj Peter,

      S rámom strednej veľkosti by ste mali byť v poriadku, všetko závisí od geometrie. Ak má sklonenú hornú trubicu, ktorá môže niekedy obmedziť priestor na batériu (na strednom / malom ráme), v minulosti som sa v minulosti podarilo „obuvi roh“ 52v 17.5Ah batérie vložiť do malého rámu Carrera Kraken, ale to bol zápas a sťažilo vybratie batérie. Väčšina batérií Hailong je 365 mm (L) x 90 mm (W) x 110 mm (H) - ak nájdete batériu, ktorá využíva lítiové články s vyššou hustotou energie, môžete získať menšie batérie.

      Pokiaľ ide o darcovské bicykle, Carrera Crossfire 3 or Decathlon Riverside 900 sú jednoduché na konverziu - obe tieto bicykle som previedol pomocou súprav Bafang aj Tongsheng. Halfords má na sklade Carreru, ale Decathlon momentálne nie je dodávaný online kvôli vysokému dopytu.

      Ďalším veľkým darcom je bicykel Boardman MTX 8.8 je to o niečo drahšie, ale používa dobré komponenty a je tiež jednoduché prevádzať.

      Dúfam, že táto informácia pomôže. Ak potrebujete ďalšie rady, obráťte sa na nás.

      Všetko najlepšie,
      Tony

      odpoveď
      • Perfektné! Presne to, čo som hľadal. Ďakujem.

        odpoveď
        • Ste vítaní!

          odpoveď
          • Ešte raz vám ďakujeme za pomoc.

            Stále sa snažím nájsť bicykel ako východiskový bod.

            Vyššie uvedené bicykle nie sú k dispozícii okrem Riverside. Viete, aká spodná bracet BBSHD by bola veľkosťou jazdy pre túto?

            Je to ťažšie, ako som čakal, že najskôr nájdem správny bicykel, aby som si mohol motor objednať neskôr. Spočiatku som predpokladal, že všetky bicykle by sa väčšinou zmestili na 68 mm motor, ale som rád, že som zistil, že sa mýlim, skôr ako som niečo objednal. Chcel som ísť na 29er Carreru Hellcat, ale potom som si všimol, že Carrera vyzerá, že používa nejaké podradné zátvorky nepárne veľkosti. Napríklad 113 mm. Alebo si myslíte, že by to vyhovovalo BBSHD s priemerom 120 mm?

            Máte nejaké nápady na horské bicykle do 600 libier, ktoré majú dostatočne veľkú kostru pre slušnú batériu a sú vhodné aj pre BBSHD?

            Ešte raz ďakujem

            Petr

          • Ahoj Peter,

            BBSHD sa nezmestí do Riverside bez problémov, zvykol som vlastniť Riverside 900 a cena je dobrá pre bicykle.

            Myslím, že Carrera Hellcat má 3 ″ široké pneumatiky, a teda širšiu BB, overil by som si Halfordsa o skutočnej šírke BB. Väčšina MTB Carrera, ako napríklad Kraken, používa štandardné 73mm spodné zátvorky. Premenil som množstvo Krakenových a Vulkánových a nikdy som nemal žiadne problémy - okrem odstránenia kľuky a BB - z nejakého dôvodu pri montáži bicyklov neaplikujú mazivo na nápravu BB a niť, takže môžu byť bolestivé.

            Stojí za to pozrieť sa na lacnejšie hybridy Cube, Giant a Specialized a MTB, ktoré takmer vždy používajú BB s priemerom 68 mm až 73 mm a všetky sa dajú jednoducho previesť. Považujem bicykel za drahšie, čím ťažšie je. Držte sa ďalej od spodných hranatých zátvoriek, pretože môžu skutočne komplikovať veci.

            Nedávno som postavil bicykel od nuly. Priniesol som nový rám Cyclocross s karbónovými vidlicami za 200 libier a práve som si bicykel postavil pomocou zmesi nových častí a bitov, ktoré som ležal. Konečným výsledkom bol skvele vyzerajúci a veľmi ľahký hybrid. Ak ste na výzvu, stojí za to ísť touto cestou. Nemuseli by ste míňať peniaze za kľuky alebo spodnú konzolu, len za kolesá, pneumatiky, brzdy, dokončovaciu súpravu, prevody a brzdy.

            Dajte mi vedieť, ako sa vám darí.

            Na zdravie,
            Tony

  • Ahoj Tony,

    Táto stránka je skutočne informačná - ďakujem

    Otázka, ktorú mám, je, ako nájdem miesto, kde sa zmestí moja súprava na konverziu ebike? Žijem vo Veľkej Británii vo Veľkej Británii a moje LBS (ktoré by som chcel podporiť a kde som si kúpil bicykle) ma nezaujímajú.

    Nemám vôbec mechanické zmýšľanie. Môžem len vymeniť pneumatiku, ale to je ono ... Chcel by som, aby niekto urobil dobre svoju prácu a nechcel by som si ho opraviť.

    Predtým, ako som prišiel na vaše stránky, vedel som iba o pohonoch typu mid-drive, ale pri čítaní sa zdá, že motor náboja by mohol byť pre môj cestný bicykel najlepší a diskrétnejší - 2010 Bianchi Via Nirone 7 105

    Môžete potvrdiť, či by Tongsheng TSDZ2 pracoval pre môj bicykel?
    Kde ju môžem kúpiť?
    Ako nájdem niekoho, kto sa mu dobre hodí?

    So srdečným pozdravom,

    Ghe Edd

    odpoveď
    • Ahoj,

      Pri pohľade na špecifikáciu by ste mali byť v poriadku, pokiaľ používa pravidelnú závitovú spodnú konzolu (čo si myslím, že áno) a nemá uhlíkový rám. V Greenwhichu je blízko vás niekto, ktorý sa volá Alex Tung. Špecializuje sa na konverzie Tongshengu. Jeho webová stránka je: https://besbike.co.uk/

      Dáte mu vedieť, že vám ho odporúča Tony z ebikechoices.com?

      Na zdravie,
      Tony

      odpoveď
      • Ďakujem Tonymu - skutočne si vážim odporúčanie londýnskeho mecha.

        na zdravie

        Ghe Edd

        odpoveď
  • Chcel by som svoj Trek Damane Four Series (4.7) prerobiť na e-bike. Akú konverznú súpravu a veľkosť batérie by ste odporučili?

    Mám spodnú konzolu BB90 - nie som si istý, či je lisovaný alebo zaskrutkovaný, ale myslím * pressfit. V takom prípade by som potreboval motor náboja verzus motor so stredným pohonom. Ďalšie špecifikácie nájdete na tomto odkaze: https://www.theproscloset.com/products/trek-domane-4-series-compact-56cm-bike-2016.

    Bývam v Oregone v USA, ktorý nie je úplne plochý, ale má kopce. Chcel by som trochu dojazdu (teda väčšiu batériu). A nemusím ísť príliš strašne rýchlo.
    Oceniť vstup!

    odpoveď
    • Ahoj Jan,

      Áno, máte lisovací lis BB90, ktorý vylučuje motor so stredným pohonom. Motor zadného náboja by sa zmestil, ale väčšina motorov náboja má namontovanú iba 8 -10 stupňovú voľnobežku, takže by ste neboli schopní namontovať 11-rýchlostnú kazetu Ultegra. Priemer nápravy (motora náboja) môže byť príliš veľký na výpadky na vašom bicykli, a to aj v prípade, že sa namontovalo na závitovú nápravu, môže niesť uhlík okolo oblasti výpadku.

      Ďalšou vecou, ​​ktorú je potrebné vziať do úvahy, je väčšina ráfikov, ktoré sa dodávajú so súpravami nábojov kolies, sú podstatne širšie ako ráfiky cestných bicyklov, takže by ste sa mali uistiť, že rám mal voľný priestor pre pneumatiky 28 mm, najlepšie však 32 mm.

      Jediné pedálové senzory pre tieto rozbočovacie motory podporujú štvorcový kužeľ BB alebo Hollowtech II / SRAM GPX. Jeden by sa dal zmestiť na tento bicykel, ale na pripevnenie senzora pod plášť BB by ste potrebovali nejaké lepidlo a pripevnite krúžok senzora na vnútorné ozubené koliesko s objemom 34t.

      Bohužiaľ v súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne konkrétne konverzné súpravy, ktoré sú vhodné pre ľahké cestné bicykle s uhlíkom. Odporučil by som hľadať slušné, ojazdené cestné bicykle s orámovaním zliatiny, ktoré má závitové BB, potom budete mať k dispozícii množstvo možností konverzie.

      Ak potrebujete ďalšie rady, dajte mi prosím vedieť.

      Všetko najlepšie,
      Tony

      odpoveď

Nechaj odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.